Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 27 lutego 2014

Oponki na Tłusty Czwartek

Hej ❤

       Jak mija Wam Tłusty Czwartek, czy już zjadłyście chociaż symbolicznego pączka, oponkę, albo chociaż chruścika, czy tez może dbacie o linię i  nawet dzisiejszy dzień nie jest dla Was wymówką ;)? Ja z okazji Tłustego Czwartku upiekam, po raz pierwszy w swoim życiu, oponki. 





Do wykonania oponek użyłam przepisu mojej mamy.

Przepis na oponki

Składniki: 1\2 l mleka, 2 jajka, 2 łyżki masła (margaryny), 5 dkg drożdży, ok 1 kg mąki, 2 łyzki cukru,  opcjonalnie otarta skórka lub sok z cytryny.

Do mleka wybijamy jajka, następnie dodajemy rozrobine w odrobinie mleka drożdże, masło, cukier oraz makę (opcjonalnie skórkę z cytyny bądż jej sok). Ciasto wyrabiamy do momentu aż będzie ono bez problemu "odrywać sie od ręki". Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyroścniecia na około 40 minut (aczkolwiek do ciasta należy reguralnie zagladać, gdyż może ono "wykipieć"). Po wyrośnięciu ciasto rowałkowujemy i wykrawamy szklanką kółeczka, w środku ktorych np.: małą, metalową zakretką wycinamy charakterystyczną dziórkę. Oponki smażymy na gorącym oleju i dekorujemy według uznania :)




Smacznego!!
Lucy 


20 komentarzy:

  1. ale smacznie wyglądają :) za niedługo jadę do sklepu po pączki, bo dziś jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepysznie, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. apetycznie wyglądają :) ja dziś zjadłam 2 pączusie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super wyglądają :) ja nigdy nie robiłam, muszę kiedyś zrobić bez okazji :)
    zjadłam 3, a dziś jednego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Cię do Liebster Award mam nadzieję, że nie będziesz na mnie zła :P
    http://monyrka.blogspot.com/2014/03/nominacja-liebster-award.html#more

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za nominację :) Jesli bedę mieć trochę czasu, popstaram sie pobawić.

      Usuń
  6. Dziekuję Wam za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. smacznie wyglądają, bardzo lubię a jeszcze takie własnej roboty to już w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. eeh od czwartku dochodze do siebie. . .

    może Cię zainteresuje looknięcie na moj nowy post, jeśli Ci się spodoba będę wdzięczna za obserwację :) na tyle by się zrewanżować ! :)

    pozdrawiam cieplutko z Hiszpanii
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  9. ślicznie dziękuję za obserwację i miły komentarz :) już niedługo nowy post "TheGrisGirl make up for CHANEL" zapraszam!
    ps: co jakiś czas dodaję filmiki i zdjęcia z Hiszpanii ( mówię to, bo wspomniałam, że podoba Ci się Hiszpania)

    pozdrawiam cieplutko
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością zajrzę :) Miałam okazję być w Hiszpanii, a konkretnie na Wyspach Kanaryjskich i bardzo mi się podobało. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się odwiedzić również Hiszpanię Kontynentalną :)

      Usuń
  10. śliczne, takie kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo smakowicie wyglądają ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. thx bardzo:)
    miło mi, i cieszę się, że się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zjadłam dwa pączki w tłusty czwartek ;-) ale teraz mam ochotę na takie pyszne oponki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. yummy! looks delicious!
    your blog is great! I followed you on gfc and g+
    hope that you could visit our blog :)
    xx

    http://losaway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy bardzo za każde odwiedziny i komentarz. Jest nam bardzo miło. Z chęcią odwiedzimy Wasze blogi :)