Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 16 marca 2014

Hummus


Witajcie !

Spędzając sporo czasu w krajach arabskich, zajadałam się Hummusem, czyli pastą z ciecierzycy. Poszperałam troszkę w Internecie i znalazłam wiele przepisów z wykorzystaniem ciecierzycy. Szkoda, że jest ona w Polsce tak mało popularna, zawiera bowiem sporo witamin, mikroelementów, błonnika pokarmowego i  pełnowartościowego białka. 100 gram ciecierzycy zaspakaja około 70% dziennego zapotrzebowania na błonnik i około 40% zapotrzebowania na białko. Ciecierzyca może zastąpić mięso.  Ma niski indeks glikemiczny , dlatego jest odpowiednia dla diabetyków i  osób będących na diecie Montignaca. 




Przedstawiam przepis na Hummus: 

200 g ciecierzycy
Sok z połówki cytryny
2 łyżki pasty Tahini
2 ząbki czosnku
Pół łyżeczki mielonej kolendry
Oliwa z Oliwek              
Woda źródlana
Sól

 Proporcje składników można zmieniać wedle uznania.
Ciecierzycę należy przed gotowaniem moczyć przez 12 godzin i gotować ją następnie przez 2 godziny, aby wyeliminować substancje antyodżywcze w niej zawarte , czyli fityniany i lektyny.  Pod koniec gotowania dodajemy do ciecierzycy sól.
Po ugotowaniu odcedzamy ciecierzycę i ucieramy ją w blenderze , dodając sok z cytryny, oliwę z oliwek, pastę Tahini, czosnek i  mieloną kolendrę. Wodą regulujemy konsystencję pasty.
Podajemy   na płaskim talerzyku, skropioną oliwą z oliwek i w towarzystwie pieczywa.

Smacznego!





9 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam, powinnam spróbować :) jak opiszesz smak tego dania? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak zależy od proporcji składników. W mojej wersji, jeszcze przed polaniem oliwą z oliwek przypomina mi smak grochu z kapustą , który uwielbiam jeść w Wigilię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie jak zobaczyłam zdjęcie to od razu przypomniał mi się groch z kapustą :)) moje babcia robi w Święta, też bardzo lubię :)

      Usuń
  3. Mnie z hummusem w kojarzy się scena z "Sexu w wielkim mieście 2", kiedy to Samantha, przechodząca menopauzę, objadała się nim desperacko, po tym jak na lotnisku w Emiratach Arabskich zabrali jej hormony :) Menopauzy jeszcze nie przechodzę, ale kiedyś na pewno spróbuję zrobić hummus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam tę scenę, fim jest świetny! :)

      Usuń
  4. a co to jest pasta tahini i gdzie można ją dostać? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasta Tahini to zmielony sezam połączony z olejem roślinnym. Ja robię sama taką pastę w blenderze, dodając do zmielonego sezamu olej rzepakowy. Sezam przed mieleniem można lekko uprażyć, ale nie jest to konieczne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy bardzo za każde odwiedziny i komentarz. Jest nam bardzo miło. Z chęcią odwiedzimy Wasze blogi :)